« zurück zur Kursliste

K2427-2: International Hiking Retreat

03.07.2024 - 07.07.2024

International Hiking Retreat
With brother Phap Xa and brother Phap Lich
Daily mindful hiking of around 15 to 18 KM in the beautiful nature around Waldbröl
This hiking retreat will be in English
Peaceful hiking in beautiful nature with an alert and alert mind can bring inner peace and joy to bloom again.
In addition to physical exercise (you must be physically fit!), there are also meditative exercises to stay in touch with ourselves and nature.
We always walk in silence and can talk to each other mindfully during breaks.
We'll be back at the monastery before dinner.
In the afternoon we have a picnic in nature.
What to bring: lunch box, water bottle, hiking shoes and rain gear.

The retreat ends on Sunday before 2:00 p.m

Also see another International Hiking Retreat in Nepal:
April 20 - 28 in Nepal,

Also see other Hiking Retreats (in German language):
20. - 23. März,
01. - 05. Mai,
08. - 12. Mai,
02. - 06. Oktober,
03. - 07. Juli (Internationales Wander-Retreat auf Englisch),
11. - 14. Juli (Entspanntes Wandern und Verweilen in der Natur)

Before booking the course, please kindly read thoroughly the registration procedures, policies and prices at the following link:
Registration Details


Bruder Phap Lich


Bruder Phap Lich

Br. Phap Lich ist das Kind einer der buddhistischen Lehre folgenden Mutter.
So wie auch drei seiner Geschwister ging er ins Kloster und wurde im Jahr 2009 im Wurzelkloster von Thich Nhat Hanh, dem Tu Hieu-Kloster in Hue, ordiniert. Auch er lebte einige Zeit in Thailand, bevor er 2011 nach Waldbröl kam.
Das Leben in der monastischen Gemeinschaft des EIAB hat ihn sehr genährt. Er schä...

mehr

Bruder Phap Xa


Bruder Phap Xa

Thay Phap Xa ist ein niederländischer Mönch, der im Februar 2003 in Plum Village ordiniert wurde.
Seit Juni 2010 ist er in Waldbröl. Er studierte und lehrte Mathematik und lernte auch einige Jahre chinesische Medizin.
Seit vielen Jahren leitet er Kurse zu unterschiedlichen Themen, so wie achtsame Wanderungen, Teemeditation und erfreut sich der schönen Natur rundum Waldbröl in den...

mehr